انواع و کاربرد الکتروموتور

الکتروموتور در صنعت کاربردهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال در ساخت دستگاه تهویه کنند هوا، لوازم خانگی، توربین ها، پمپ ها و ….از الکتروموتور استفاده می شود.

انواع الکتروموتور

خرید الکتروموتور بدون مشورت از افراد آشنا و متخصص کار ساده‌ای نیست اما برای آشنایی نسبی، الکتروموتورها به سه دسته موتورهای خاص، جریان مستقیم (DC)، موتورهای با جریان برق AC تقسیم می‌شوند و موتورهای AC به دو دسته موتورهای همزمان (synchronous) و القایی (induction) تفکیک شده‌اند و الکتروموتورهای تک و سه فاز در زیر مجموعه موتورهای القایی AC قرار دارند که از محبوبیت بیشتری نیز برخوردارند. قیمت الکتروموتور بسته به نوع و کارایی آن متفاوت خواهد بود.

انواع الکتروموتور با کاربردهای گوناگون وجود دارد که عبارت‌اند از:

موتورهای DC: موتور DC یا جریان مستقیم دارای آرمیچری از آهن‌ربای الکتریکی بوده و با سوییچ گردشی جریان الکتریکی را برعکس می‌کند تا آهنرباهای الکتریکی به وجود بیاید و درون آرمیچر، آهنربای دائمی بیرونی را جذب و دفع کند.
موتورهای سنکرون : در الکتروموتور سنکرون، روتور و استاتور سیم‌پیچی شده و وقتی استاتور به برق وصل می‌شود، میدان گردان در موتور با سرعت سنکرون می‌چرخد.
موتور AC: راه اندازی این موتورها با اتصار موتور به منبع AC انجام می‌شود.
سایر موتورهای خاص و فوق‌العاده خاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.